اعزام بزرگترین تیم پزشکی_درمانی ایران به کشور نیجر

اعزام بزرگترین تیم پزشکی_درمانی ایران به کشور نیجر

به گزارش روابط عمومی انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت، بمنظور همکاری‌های بهداشتی و درمانی دو کشور ایران و نیجر تیم 15 نفره از پزشکان متخصص کشورمان از سوی انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت سفری را به این کشور آغاز کردند.

در اولین روز از حضور تیم پزشکی_ تخصصی انجمن در آفریقا دیداری با رئیس و پزشکان و متخصص بیمارستان رفرنس این کشور انجام شد.

در این نشست پس از معرفی پزشکان متخصص، توسط مسئول تیم بر لزوم گسترش ارتباطات بهداشتی و درمانی بین دو کشور تاکید شد.

این سفر به دعوت وزارت بهداشت و درمان نیجر و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجر انجام شد؛ این تیم به هنگام حضور در فرودگاه نیامی مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان تشریفاتی کشور نیجر قرار گرفت.

پزشکان در این تیم اعزامی شامل متخصصان قلب، بیماری‌های عفونی، جراحی در زمینه‌های مختلف، زنان و زایمان، اطفال، ارولوژی، گوش و حلق و بینی و انکولوژی بودند.

تیم پزشکی و بهداشتی کشورمان در قالب سازمان مردم نهاد در طی 10 روز حضور خود در بزرگترین بیمارستان کشور نیجر، ویزیت بیماران، جراحی و آموزش پزشکان علاقمند را انجام می‌دهد.

همچنین نشست نیمروزی را با پزشکان بیمارستان ناسیونال و سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه پزشکی و بهداشتی فعالیت دارند را انجام خواهد داد.

تیم پزشکی مربوطه از حیث کیفی و کمی بزرگترین تیم اعزامی به خارج از کشور در سال 1397 است.

شایان ذکر است حضور تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نیجر علاوه بر گام‌های موثر در اجرایی شدن تفاهمنامه‌های بهداشتی، نشانگر بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی عمومی کشورمان در قاره فرصت‌ها یعنی آفریقا است.