سبزیجات مناسب فصل سرد

سبزیجات مناسب فصل سرد

در اینجا فهرستی از ۵ نوع سبزیجات مناسب فصل سرد معرفی شده است:

کدو تنبل: کدو حلوایی منبع آنتی اکسیدان‌ ها است و به خوبی از عهده‌ تقویت سیستم ایمنی بدنتان بر‌می ‌آید. بتاکاروتن موجود در آن در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌ شود. همان طور که می ‌دانید این ویتامین برای سلامت چشم ‌ها و رشد استخوان ‌ها لازم است. پتاسیم موجود در این کدو خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می ‌دهد.

کنگر فرنگی: این سبزی منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین ث است که می تواند به جریان صفرا و هضم سریع تر غذا کمک کند. برگ ‌های کنگر فرنگی دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین بوده و حاوی پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین آ، ب۱، ب۲ و ب۳ است. افرادی که قصد دارند وزن کم کنند، می توانند هر روز کنگر فرنگی بخورند. بهتر است زنان شیرده از مصرف کنگر فرنگی خودداری کنند ممکن است ترشح شیر را کاهش دهد.

کلم پیچ: سرشار از بتاکاروتن، ویتامین ث، ویتامین کا و کلسیم است. این ویتامین ها و املاح معدنی در کنترل فرایندهای التهابی بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش موثری دارند و حتی با سرطان مبارزه می کنند. همچنین این سبزی یک ماده غذایی ایده آل برای مقابله با یبوست و سرشار از فیبر است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، هر ۲۰۰ گرم کلم پیچ بیش از ۲۰ درصد نیاز روزانه ما به فیبر را تامین می کند.

کلم: در انواع و اشکال مختلف وجود دارد مانند کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل و …این سبزی حاوی ویتامین ب، ویتامین ث، کلسیم، منیزیم، فسفر، پروتئین و روی است و به عنوان یک ضد التهاب برای جلوگیری از تورم در بدن موثر است. همچنین برای درمان سردرد، زخم معده و بیماری های پوستی کاربرد فراوان دارد.

منداب: یک سبزی برگ سبز از خانواده کلم بروکلی و گل کلم است و سرشار از ویتامین های آ و ث، ویتامین کا، کلسیم و آهن است. علاوه بر این منداب برای جلوگیری از سرطان و دژنراسیون ماکولا بسیار موثر است. از آن‌جا که گیاه منداب دارای مقدار کمی کالری بوده و نیز سرشار از مواد مغذی است گزینه خوبی برای کاهش وزن و افزودن آن به برنامه سالم غذایی محسوب می‌ شود.