خدمات پزشکی در داخل کشور برای مناطق محروم یک امید به نظام اسلامی است

خدمات پزشکی در داخل کشور برای مناطق محروم یک امید به نظام اسلامی است


رئیس انجمن پزشکان صلح و سلامت ایران گفت : خدمات پزشکی در داخل کشور برای مناطق محروم یک امید برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن کلیوی استان زنجان:دکتر مسعود چینی‌گرزاده در افتتاحیه انجمن پزشکان صلح و سلامت در زنجان گزارشی از فعالیت این انجمن  گفت: با آغاز فعالیت این انجمن از سال  1390اعزام پزشکان داوطلب برای ارائه خدمات درمانی رایگان در خارج از کشور به ویژه کشورهای محروم از عمده اهداف این انجمن است. 

وی همچنین ارتباط جامعه پزشکی با دیگر پزشکان دنیا، آشنایی با بیماری‌های ناشناخته در دیگر کشورها و ارتقاء سطح دانش پزشکی و مهمتراز همه تبلیغ توانایی‌های خدمات پزشکی جمهوری اسلامی برای جذب توریسم درمانی را از دیگر اهداف انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت برشمرد.

رییس انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت ایران خاطر نشان کرد: با گسترش فعالیت انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت ایران و حضوردر دیگر کشورها نگاه مردم دنیا به ایران تغییر پیدا می‌کند و خوی انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود .

دکتر چینی‌گرزاده ضمن اعلام اینکه ایران تاکنون به 10کشور آفریقا و 5 کشور آسیا تیم‌های پزشکی اعزام کرده است اظهار کرد: با وجود این، هنوز حضور ایران در عرصه بین‌المللی به ویژه در بخش پزشکی خالی است که باید تقویت شود .

وی افزود: امروزه در دنیا و کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، اعزام گروهای پزشکی به دیگر کشورها به عنوان دیپلماسی پزشکی مرسوم شده است و حضور ایران در چند کشور نشان داده است که حتی کشورهای اروپایی به شدت به ارتباط با کشورمان علاقه‌مندند.

وی یادآور شد: سازمان ملل سالانه میلیاردها دلار به بهانه ارائه خدمات پزشکی با همکاری انجمن‌های پزشکاران صلح و دوستی هزینه می‌کند و ایران باید از این فرصت برای انتقال داشته‌های پزشکی خود استفاده کند .

وی تصریح کرد :خدمات پزشکی در داخل کشور برای مناطق محروم یک امید به نظام اسلامی است و اولین نقطه مثبت انجمن حضور
حضور پزشکان ایرانی در صحنه علمی کشور است و یک تکلیف است و باید دولت این شرایط را فراهم کند که تا پزشکان در این صحنه علمی حاضر بشوند و هدف در این انجمن معرفی ایران و طب ایرانی است .

چینه گر رئیس انجمن جهانی پزشکان صلح و دوستی ایران
گفت : انجمن صلح و سلامت از دو بخش سلامت و صلح تشکیل شده است و سلامت یعنی یعنی هرآنچه که به سلامت برمیگردد و ما انجام میدهیم ، صلح هم یعنی تمام پزشکان با تمام گرایش ها و ملیت ها و… در مواقع ضروری حضور داشته باشند و
باید در عرصه کشور سطح علمی پزشکان دیده شود و
یک درمانگاه به اسم زنجان باید در خارج کشور داشته باشیم .

در پایان این مراسم نیز انتخابات هیئت مدیره انجمن صورت گرفت