نشست مشترک اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت در راستای خدمات انسان دوستانه تشکیل شد

نشست مشترک اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت در راستای خدمات انسان دوستانه تشکیل شد

نشست مشترک اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت در راستای خدمات انسان دوستانه تشکیل شد

نشست مشترک اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت در روز چهارشنبه مورخ 5 خردادماه 1400، با حضور سرکار خانم دکتر نصیری مدیر کل سلامت شهرداری، جناب آقای دکتر چینی گر زاده مدیر کل انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت، جناب آقای امیری مسئول روابط بین بخشی اداره کل سلامت و سرکار خانم دکتر دهقانی معاون اطلاع رسانی و مدیریت دانش انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت، در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری استان تهران برگزار شد.
دکتر مسعود چینی گرزاده، مدیر کل انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت ضمن تشریح فعالیت های داخلی و بین المللی این انجمن در راستای ارتقا سلامت گفت: هدف این انجمن ارائه خدمات سلامت محور به همنوعان کم برخوردار است. ایشان ادامه داد که اولویت فعالیتهای انجمن در راستای خدمت رسانی به هموطنان داخل کشور است که با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران می توان این خدمات را به مناطق حاشیه نشین این کلانشهر ارائه داد. ایشان همچنین پیشنهاد داد که ارتباط بین حوزه سلامت شهرداری کشورهای مختلف در راستای فعالیت های بشردوستانه می تواند مسیر ارتباط بین ملل مختلف را هموار سازد. دکتر چینی گرزاده در ادامه فرمودند که ایجاد بستری برای معرفی محیط های ارائه خدمات بهداشتی ایران به اساتید و دانشجویان سابر ‌کشورها و همچنین تولید و انتشار محتوای آموزشی در حیطه پیشگیری از بیماری‌های مختلف از اهداف دیگر این انجمن می باشد که می تواند در معرفی هرچه بیشتر و بهتر فعالیتهای درمانی و بهداشتی داخل کشور در سطح بین المللی کمک کننده باشد و منجر به ارتقای سطح سلامت در مناطق مختلف داخل و خارج از کشور شود.
دکتر نصیری، مدیر کل سلامت شهرداری تهران، با تاکید بر نزدیک بودن فعالیت های آن اداره به شرح اقدامات انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت گفت: تمام اقدامات این اداره در راستای ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی با محوریت پیشگیری است. تمام فضاهای موجود اعم از خانه های سلامت، سامان سراها، مراکز بهاران و فرهنگسراها جهت اقدامات ترویجی و خدمات سلامت در اختیار انجمن خواهد بود تا بتوان به عموم مردم در حواشی شهر یا مناطق محروم در بافت شهری خدمات شایسته ای ارائه کرد.
آرزو دهقانی معاون اطلاع رسانی و مدیریت دانش انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت نیز با تشریح اهمیت ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در اداره کل سلامت و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت می توان برنامه های علمی ترویجی و آموزشی را با هدف ارتقا سلامت شهروندان تهرانی برگزار کرد.
امیری مسئول روابط بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز بر انجام فعالیت های مشترک فی مابین اداره کل سلامت و انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت تاکید داشت و گفت: برگزاری وبینارهای تخصصی چند زبانه و تهیه پکیج های آموزشی را می توان با توجه به ظرفیت های موجود و با مشارکت متخصصین و کارشناسان این حوزه آغاز نمود. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت حضور تیم های تخصصی سایر کشورها در داخل ایران نیز هماهنگی های لازم جهت آشنایی با فضاهای گردشگری و ظرفیت های ارائه خدمات سلامت تحت نظارت شهرداری انجام گردد.