نشست مشترک مدیران انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

نشست مشترک مدیران انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

نشست مشترک مدیران انجمن پزشکان صلح و سلامت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با هدف ارتقا روابط همکاری برگزار شد.

دکتر چینی گرزاده، مدیرکل انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت ضمن معرفی اجمالی فعالیت‌های انجمن، تیم‌های پزشکی وابسته به انجمن را همکار سیستم بهداشتی و درمانی کشور نامید و گفت: فعالیت‌های این انجمن همواره در راستای نیازمندی‌های موجود در سطح ملی و بین‌المللی است که با مشورت مراجع ذی‌ربط و در راستای سیاست‌های نظام سلامت کشور برای آن برنامه‌ریزی‌شده و اقدامات انجام‌شده است.
وی ادامه داد: ارتقا روابط همکاری فی‌مابین انجمن و دانشگاه، اثربخشی اقدامات بشردوستانه را افزایش خواهد داد. حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علمی و دانشگاهی همچون ارتباط اساتید و دانشجویان با انجمن، عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای میزبان انجمن به‌چابکی اقدامات و افزایش ابعاد ارتباطات کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی نیز ضمن استقبال از افزایش ارتباطات بین انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت با دانشگاه گفت: این دانشگاه با توجه به وظایف ذاتی خود همواره همگام و همراه با انجمن‌ها، NGOها و خیرین بوده است و ظرفیت های موجود را در حد امکان در اختیار این مراکز و در راستای اقدامات بشردوستانه در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش و مفاهیم فرهنگی قرار خواهد داد. عقد تفاهم‌نامه در این مسیر، به تسهیل فرایندها و اقدامات کمک خواهد کرد که انشالله در اسرع وقت این مهم نیز انجام خواهد شد.

در پایان جلسه دکتر چینی گرزاده اعلام کرد: با حمایت دانشگاه در تجهیز درمانگاه، در هر یک از کشورهای مقصد سفرهای انجمن که آمادگی داشته باشند کلینیک، مرکز درمانی یا درمانگاهی با عنوان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأسیس و راه‌اندازی خواهد شد. همچنین با توجه به پیشینه ارتباطی، ضمن برقراری ارتباط مؤثر بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورهای مختلف، اساتید نخبه و فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌توانند دوره‌های آموزشی مشترک برگزار نمایند و تبادلات فرهنگی و دانشی انجام پذیرد.
همچنین در این جلسه سرکار خانم دکتر آتنا رفیعی پور به‌عنوان رابط انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی معرفی گردید.