آفریقا، نخستین مقصد انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت

آفریقا، نخستین مقصد انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت

به گزارش روابط عمومی انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت، دکتر مسعود چینی گرزاده با اشاره به نیاز مردم آفریقا به کمک های پزشکی و درمانی، افزود: جمهوری اسلامی ایران اعزام پزشک به کشورهای محروم آفریقا را آغاز کرده است.
وی گفت: علاوه بر کشورهای آفریقایی، اعزام پزشک به دیگر کشورهای محروم و نیازمند دریافت خدمات پزشکی نیز در دستور کار این انجمن است و محدودیتی برای اعزام پزشک برای درمان بیماران وجود ندارد.
چینی گرزاده با اشاره به اعزام پزشکان ایرانی و نیز تیم پزشکی متخصص به کشورهای هدف اظهار کرد: انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت علاوه بر خدمات درمانی، اقدام به اجرای برنامه های آموزشی برای پزشکان سایر کشورها می کند.
وی اظهار کرد: امسال چند تیم پزشکی به کشورهای عراق، نیجریه، اتیوپی و دیگر کشورهای آفریقایی اعزام شده اند که علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، به ترویج تعالیم دین مبین اسلام نیز پرداخته اند که مورد استقبال مردم این کشورها قرار گرفته است.
رئیس انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت به خدمات و فعالیت پزشکان در مناطق محروم کشور نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بیش از 100 پزشک متخصص به مناطق محروم کشور اعزام شده اند.