نگاهی به راه های درمان سیاتیک

نگاهی به راه های درمان سیاتیک

سیاتیک با تحریک شدن بلندترین رشته عصبی عود می کند. این عود کردن باعث احساس درد، بی حسی پشت ران، مور مور شدن، بی حسی پشت باسن و هم چنین در برخی مواقع کف پا می گردد. عصب سیاتیک از بخش پایین کمر یا به عبارتی دیگر نخاع شروع و تا انتهای پاها ادامه پیدا می کند. این عصب در بدن وظیفه کنترل عضلات پشت زانو و پایین پا را بر عهده دارد. به طور کلی نیز اصلی ترین علت بیماری سیاتیک بیرون زدن دیسک بین مهره ای و فشار آن بر روی ریشه های عصبی است. از جمله سایر عوامل نیز که باعث بروز بیماری سیاتیک می شود می توان به تنگی ستون مهره ها در قسمت کمر و رشد بیش از اندازه استخوان ها اشاره کرد. ما در این خبر سعی کرده ایم به بررسی راه های “درمان سیاتیک” بپردازیم ، با ما همراه شوید.

رایج ترین راه های درمان سیاتیک

اگر سیاتیک شما خیلی شدید نباشد با انجام برخی راهکارهای درمانی بهبود پیدا کرده و به عمل جراحی نیاز نخواهد داشت. از جمله این راهکارهای درمانی سیاتیک عبارتند از:

ورزش راهکاری فوق العاده برای درمان سیاتیک

از بهترین راه های درمان سیاتیک ورزش کردن است، برای مثال تمرینات ورزشی کششی زانو به شکم برای تقویت کردن عضلات ناحیه کمر و شکم مناسب به شمار می رود. برای انجام این تمرین کافی است روی زمین دراز کشیده و یکی از پاهایتان را به سمت خود بکشید. بعد از 20 ثانیه نیز پای بعدی را به سمت خودتان بکشید. در صورت داشتن مشکلی با پزشک در این باره مشورت کنید.

کایروپرکتیک نیز از راه های ورزشی درمان سیاتیک است. در این حرکت ورزشی درد کمر و گردن با حرکت دادن ستون فقرات بدن درمان می شود. عده ای بر این باورند که دلیل مهم خیلی از دردهای ستون مهره ها نیمه در رفتگی مفاصل آن است. از این رو با انجام حرکاتی بر روی ستون مهره بیمار، می شود مفاصل را جا انداخت.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

برای درمان سیاتیک خود از معجزه کمپرس گرم و سرد غافل نشوید. با کمک کمپرس سرد می توان باعث بی حسی درد و کاهش ورم و با کمپرس گرم موجب شل شدن عضله شد. تکرار و انجام این روش به مدت دو ساعت تاثیری مثبت در روند بهبود بیماری دارد.

زردچوبه

خواص زردچوبه نیز در درمان گرفتگی سیاتیک بسیار موثر و مفید است. برای این کار لازم است به اندازه یک قاشق غذاخوری زردچوبه را داخل یک لیوان شیر داغ ریخته و آن را حل کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری نیز عسل و دارچین را نیز بیافزایید و بعد آن را بخورید. استفاده از مکمل های زردچوبه نیز موثر است.

استفاده از ریشه گیاه علف گربه برای درمان سیاتیک

اگر بخواهیم با نسخه های گیاهی سیاتیک را درمان کنیم، ریشه گیاه علف گربه ای مناسب ترین گزینه خواهد بود. این گیاه با دارا بودن خواصی مانند اثر ضد تشنجی، ناراحتی های عصبی و هیستری ،ضد اسپاسم و آرام بخش ،تب بر، درمان سیاتیک و… گیاه منحصر به فردی است. مصرف مکمل این گیاه به اندازه 150 میلی گرم در روز برای دو تا سه هفته و هم چنین استفاده به صورت دمنوش ( یک قاشق مرباخوری ریشه خشک شده ، یک لیوان آب جوش و ده دقیقه صبر برای دم کردن ) نیز برای درمان سیاتیک اثر دارد.